Kereta Bayi – Jenis-Jenis Kereta Bayi

Kereta bayi

Kereta Bayi – Kereta bayi adalah perlengkapan yang dibutuhkan bagi para orang tua ketika mengajak anak berjalan-jalan. Tidak sedikit orang tua yang membeli perlengkapan kereta dorong bayi ini karena lelah menggendong bayi. Sangat banyak jenis dari kereta bayi yang tersedia di toko.

Untuk para orang tua yang baru memiliki anak atau pertama kali membeli perlengkapan bayi ini, mungkin akan mengalami kebingungan dengan banyaknya jenis-jenis kereta dorong yang ada di toko perlengkapan bayi saat ini. Dan berikut ini adalah jenis-jenis kereta dorong bayi yang ada.

  • Universal car seat carrier

Stroller jenis ini hampir sama dengan stroller travel system tetapi ia boleh digunakan bersama kebanyakan model car seat bayi di pasaran (stroller travel system hanya boleh digunakan bersama model car seat stroller itu sahaja).

  • Multi-child stroller

Ramai di antara kita yang tahu jenis stroller ini. Stroller ini di designkan untuk membawa anak lebih dari satu, contohnya pasangan kembar. Seseparuh ibu bapa juga membeli stroller jenis ini untuk membawa 2 anak yang mempunyai jarak umur yang dekat pada satu masa. Namun, kelemahan stroller ini ialah ia agak memakan ruang. Jadi, jika anda selalu ke tempat di mana lifnya kecil dan sebagainya, mungkin stroller jenis ini kurang sesuai untuk anda.

  • Active stroller

Stroller jenis ini yang paling banyak terdapat di Malaysia adalah jenis yang dipanggil jogger. Seperti namanya, ia sebenarnya di design untuk ibu bapa yang aktif yang merancang untuk membawa anak mereka bersama ketika beriadah seperti berjoging.

  • Baby carriage/pram

Ini adalah jenis stroller yang amat klasikal. Melihatkan stroller ini, mungkin anda akan terbayangkan filem-filem Inggeris lama di mana kereta sorongnya mempunyai 4 tayar yang besar. Tidak ramai yang menggunakan jenis stroller ini kini, mungkin antara sebabnya – ia hanya sesuai digunakan ketika anak anda masih bayi dan ia juga agak besar.

Untuk para orang tua yang sudah mengerti tentang jenis-jenis dari kereta dorong bayi, semoga bisa menentukan pilihan yang cocok untuk keperluan anak atau bayi.

No Response

Leave a reply "Kereta Bayi – Jenis-Jenis Kereta Bayi"